cat-users - Re: [[cat-users]] Eduroam Probleme

cat-users AT lists.geant.org

Re: [[cat-users]] Eduroam Probleme

  • From: Lukas Wringer <Lukas.Wringer AT rz.uni-augsburg.de>
  • To: "Schraner, Elisa" <Elisa.Schraner AT stud.ku.de>, "cat-users AT lists.geant.org" <cat-users AT lists.geant.org>
  • Subject: Re: [[cat-users]] Eduroam Probleme
  • Date: Thu, 27 Apr 2023 17:47:23 +0200

Hi,

[deutsche Antwort weiter unten]

this is an english speaking list but anyway - actually I think that is
a known bug you ran into.

Your mac is trying to configure a wired connection because you may have
been connected to one before (even once in the past is enough). But
because now the interface is missing ege. because of a USB-C dongle
that is not connected anymore it fails.

What I would try first is removing every unused wired adapater from the
settings ("services" on Ventura) and trying again. Exactly the opposite
could also help (establishing a wired network connection)

Or you can ask yout local helpdesk if they actually want to support
wired eduroam and if not to turn it off in CAT...

[Deutsch]

Das ist denke ich ein bekannter Bug - Ihr Mac versucht eine
Kabelgebundene eduroam-Verbindung zu konfigurieren, da Sie
möglicherweise irgendwann einmal mit einem (per Adapter) verbunden
waren (auch nur eine einmalige Verbindung genügt).

Da sie aber zum Konfigurationszeitpunkt keine Kabelgebunde Verbindung
haben bzw. sogar das Interface, z.B. der USB-C Adapter, fehlt schlägt
die Installation fehl.

Ich würde zuerst versuchen alle nicht verbundenen Kabel-Adpater (auf
Ventura "Dienste") aus den Systemeinstellungen zu löschen - oder das
genaue Gegenteil - eine kabelgebundene Netzwerkverbindung herstellen.

Oder im Zweifel Ihrem Helpdesk nachfragen ob kabelgebundenes eduroam
überhaupt angeboten werden soll und falls nicht, die Einstellungen in
CAT dazu entfernen.

--
Lukas Wringer

Universität Augsburg